fredag 16. oktober 2009

Å se fremover

Nå er det slutt. Absolutt. Livet mitt vil bli et annet når denne dagen er over. Jeg må strekke meg mot nye høyder. Jeg begynner selvfølgelig ikke med de små stegene, men strekker meg mot store fysiske lover. Bildet nedenfor illustrerer dette ved at jeg prøver å få tak i pendelen som svinger vha. jordrotasjonen, men her vant de fysiske lovene over meg.

(Fysikkbygningen, UiO)

Neste gang skal jeg stå på toppen og være den som har fått kontroll over jordrotasjonen. Den kunnskapen vil jeg bruke i bidraget til det å kunne bygge en heis opp til verdensrommet. Og når den dagen kommer, skal jeg ta heisen til øverste etasje. I kjole.

(Og etablere meg som nybygger i en alder av 65+)

1 kommentar:

  1. Jeg synes det var et fint bilde du har som avslutning på en spennende periode i våre liv. Å gå med dress har kun ført til gleder, og jeg tror det samme gjelder for din "kjolegang" (som er en vri på ordet skolegang....fordi vi er lærere).

    Kveldens gravøl kommer til å bli en skjellsettende og tanketung opplevelse.

    Takk for delingen av veddemål!

    SvarSlett