mandag 17. august 2009

Første dag på jobben - uten dress

I dag begynte skolen igjen, og jeg slapp å gå med dress siden det var elevfri. Mens jeg var på jobb begynte det å gå litt opp for meg hva dette egentlig går ut på. Jeg skal jo gå i dress! Hver dag! Svineinfluensa eller ei!

Jeg ser også at vi skal på såkalt høsttur den 14.september. Da skal vel Chris på Lyderhorn. I dress...... Jeg vurderer å søke om dispensasjon akkurat den dagen, hvis ikke Monika skal gjøre noe lignende.

Ungdomsskolelærere går jo ikke så mye på tur som vi som jobber på/i barneskolen. Ungdomsskolelærere sitter jo bare på kontoret og retter prøver, eller på grupperommet og trykker på digitale tavler. Ungdomsskolelærere er ikke i kontakt med naturen på samme måte som oss. Ungdomsskolelærere har det så mye lettere enn oss barneskolelærere. Det er mye lettere for ungdomsskolelærere å gå i kjole enn det er for barneskolelærere å gå i dress.

Og jeg merker at jeg er svært lettet over at jeg ikke har 1.trinn......

Tilslutt kommer selvsagt definisjonen på dress (fra Wikipedia):

Dress kan sikte til flere forskjellige typer klesdrakt som dekker hele kroppen,
eller til en klesdrakt hvor en bukse og et plagg til overkroppen hører sammen -
opprinnelig sydd av samme stykke stoff, men også som joggedress, treningsdress
og så videre.

Nemlig!

4 kommentarer:

  1. Jeg vil bare minne om at Wikipedia ikke holder som eneste kilde. Her viser du dårlig dømmekraft, din barneskolelærer.

    Søknad om dispensasjon avslått. Du kan klage.

    SvarSlett
  2. Ha! Jeg klager. Og Wikipedia ruler!

    SvarSlett
  3. Vil anbefale deg og ta oppdraget "Mord" der du lærer om kildekritikk.
    ..
    Joggedress er uaktuelt din slask.

    SvarSlett
  4. Jeg ser for meg at joggedress og slips kunne vært en fin kombo...

    SvarSlett